Využívá hlášení poruch přímo od obsluh strojů.
Při tomto hlášení je hlavním bodem pro servisní personál
informace na alfanumerickém displeji pageru a nebo vytištění hlášené
poruchy na smluveném místě. Servisní personál je ihned informován
a na textovém displeji pageru (ceny téměř stejné jako o numerického
nebo jenom akustického) o místě - LINKA a zkráceném popisu závady.
Jako velmi se účinné a jednoduché se osvědčilo využití počítačové
sítě závodu k nahlášení, převzetí a ukončení poruch. Časy
jednotlivých úkonů tj. nahlášení, převzetí a ukončení jsou
archivovány. Nahlašování poruch provádí jak vedoucí výrobních
úseků tak i pověření pracovníci (přístupové kódy). Pokud není
rozvedena počítačová síť, může se k nahlášení použít
samostatný průmyslový terminál. Obdobně je řešeno i přebíráním
a potvrzování požadavků jednotlivými servisními pracovníky.
Servisní personál po nahlášení poruchu převezme a po opravě může
zpětně odhlásit a doplnit informace o průběhu opravy. Současně
je přesně zjištěn čas potřebné reakce na požadavek, doba
opravy a čas po který stroj nemohl pracovat. Statistické vyhodnocení
poruch s různými podmínky je možné pro jednotlivé linky, stroje.
|